Loteria dla mieszkańców gminy – jak poprawnie zorganizować
PROBLEM Gmina zleciła firmie X przeprowadzenie loterii dla mieszkańców gminy. Firma ta uzyskuje zezwolenie na loterię jako organizator. Gmina funduje nagrody i nie ma dostępu do danych uczestników loterii poza wręczeniem nagród. Firma X zrealizuje loterię za pomocą strony internetowej, gdzie wpisywane będą dane, takie jak: imię, nazwisko, PESEL oraz miejscowość wskazana w PIT. Następnie system przyzna uczestnikowi numerek i ten numerek będzie brał udział w losowaniu fizycznym. Czy w takim przypadku administratorem danych osobowych będzie gmina, czy firma, której zlecono przeprowadzenie loterii? Ponadto, czyPESEL jest niezbędny do realizacji celu przetwarzania danych osobowych? Może zamiast PESELU można wykorzystać adres zamieszkania? Czy gmina będzie przekazywała dane osobowe mieszkańców firmie X w celu promocji loterii?
Lista kontrolna, sprawdź, czy jesteś przygotowany do kontroli UODO
Jednym z obowiązków Urzęd Ochrony Danych Osobowych jest sprawdzanie czy dane osobowe przetwarzane przez podmioty publiczne są bezpieczne. Narzędziem to realizacji tego zadania jest m.in. kontrola i weryfikacja, czy wszystkie niezbędne procedury są wdrożone w podmiocie i skutecznie realizowane. Poniższa lista kontrolna pozwala przygotować się na wizytę kontrolera UODO.
Kontrola z Urzędu Ochrony Danych Osobowych – kto może przeprowadzić
PROBLEM W ostatnim czasie pojawiły się doniesienia, że osoby podszywają się pod kontrolerów z UODO. Kto faktycznie może przeprowadzić kontrole w jednostce i jak nie dać się nabrać na działania oszustów?
Kontrola UODO – sprawdź przebieg postępowania krok po kroku
Pomioty publiczne to jeden z sektorów, w kórym Urząd Ochrony Danych Osobowych zaplanował kontrole w 2019 roku. Dlatego tak istotne jest, aby dobrze przygotować się do postępowania, poznać prawa kontrolowanego oraz obowiązki i uprawnienia kontrolującego. Poniższa intrukcja pokazuje, jak ten proces dokładnie wygląda.
Czy można udostępnić dane kontaktowe do sołtysa
PROBLEM Czy urząd gminy może na wniosek o udostępnienie informacji publicznej podać wnioskodawcy adresy zamieszkania sołtysów? Jeśli chodzi o radnych na pewno nie, ale jak sytuacja wygląda w przypadku sołtysów?