Retencja danych – poznaj przykładowy wzór polityki
Jedna z podstawowych zasad dotyczących przetwarzania danych osobowych stanowi, że dane muszą być przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane. Sprawdź, jak opracować dokumentacje ochrony danych w tym zakresie.
Regulamin korzystania z usług i świadczeń przez ZFŚS – nowe wzory
Ustawa sektorowa uporządkowała kwestię przetwarzania danych osobowych na potrzeby korzystania ze świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Nałożyła m.in. obowiązek wskazania pewnych zapisów w regulaminie ZFŚS. Poniżej prezentujemy – w formie załączników do regulaminu – wzory dokumentów zgodne z nowymi przepisami.
Przetwarzanie danych pracowników w ramach ZFŚS – poznaj nowe zasady
PROBLEM Placówka prowadzi zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Czy potrzebna jest zgoda na przetwarzanie danych pracownika, gdy ten składa wniosek o skorzystanie ze świadczeń z ZFŚS?
Nowy kwestionariusz osobowy – na jakiej podstawie zbierać dane
PROBLEM W związku ze zmianami od początku 2019 roku w kwestionariuszu osobowym pracownika brakuje informacji o osobach, które należy powiadomić o wypadku danego pracownika. Czy w obecnej sytuacji można zbierać takie dane? Jaka jest podstawa prawna zbierania takich danych?
Kontrole naruszeń RODO w podmiocie - poznaj swoje prawa
Kontrole przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych prowadzone przez UODO nakładają szereg uprawnień po stronie kontrolującego. Jednak nie zapominajmy o tym, że podczas całej procedury kontrolnej również podmiot kontrolowany ma swoje prawa i obowiązki. Poniższy wykaz wskazuje, jak postępować w takich sytuacjach.
Jak dostosować się do zmian w zamówieniach publicznych dotyczących przetwarzania danych osobowych
PROBLEM Jako Urząd Miasta chcemy przygotować się do zmian, jakie weszły w życie w Prawie zamówień publicznych w związku z tzw. ustawą wdrażającą RODO. Na co w szczególności powinniśmy zwrócić uwagę naszych pracowników?