Retencja danych – poznaj przykładowy wzór polityki

Jedna z podstawowych zasad dotyczących przetwarzania danych osobowych stanowi, że dane muszą być przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane. Sprawdź, jak opracować dokumentacje ochrony danych w tym zakresie. 

Regulamin korzystania z usług i świadczeń przez ZFŚS – nowe wzory

Ustawa sektorowa uporządkowała kwestię przetwarzania danych osobowych na potrzeby korzystania ze świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Nałożyła m.in. obowiązek wskazania pewnych zapisów w regulaminie ZFŚS. Poniżej prezentujemy – w formie załączników do regulaminu – wzory dokumentów zgodne z nowymi przepisami. 

Przetwarzanie danych pracowników w ramach ZFŚS – poznaj nowe zasady

PROBLEM Placówka prowadzi zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Czy potrzebna jest zgoda na przetwarzanie danych pracownika, gdy ten składa wniosek o skorzystanie ze świadczeń z ZFŚS?

Nowy kwestionariusz osobowy – na jakiej podstawie zbierać dane

PROBLEM W związku ze zmianami od początku 2019 roku w kwestionariuszu osobowym pracownika brakuje informacji o osobach, które należy powiadomić o wypadku danego pracownika. Czy w obecnej sytuacji można zbierać takie dane? Jaka jest podstawa prawna zbierania takich danych? 

Kontrole naruszeń RODO w podmiocie - poznaj swoje prawa

Kontrole przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych prowadzone przez UODO nakładają szereg uprawnień po stronie kontrolującego. Jednak nie zapominajmy o tym, że podczas całej procedury kontrolnej również podmiot kontrolowany ma swoje prawa i obowiązki. Poniższy wykaz wskazuje, jak postępować w takich sytuacjach. 

Jak dostosować się do zmian w zamówieniach publicznych dotyczących przetwarzania danych osobowych

PROBLEM Jako Urząd Miasta chcemy przygotować się do zmian, jakie weszły w życie w Prawie zamówień publicznych w związku z tzw. ustawą wdrażającą RODO. Na co w szczególności powinniśmy zwrócić uwagę naszych pracowników?