Jak nawiązać współpracę z ADO i zapewnić sobie odpowiedni status

Gdy z końcem maja 2018 roku zaczęto stosować przepisy ogólnego rozporządzenia RODO, a w wielu podmiotach sektora publicznego pojawił się obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych, nikt nie przypuszczał, jak wiele zmian to wprowadzi w „życiu codziennym” danej jednostki. Zarówno administrator danych, podmiot przetwarzający oraz inspektor ochrony danych musieli i nadal muszą mierzyć się z nowymi wytycznymi, obowiązkami i przysługującymi każdej ze stron uprawnieniami. W poniższym artykule skoncentrujemy się na statusie inspektora, osoby, która może być postrzegana jako przydatny i potrzebny specjalista lub „zło konieczne”. A to, w jaki sposób ułożą się jego relacje z administratorem danych lub podmiotem przetwarzającym, nie jest obojętne na właściwe funkcjonowanie danego podmiotu, nie tylko w zakresie przetwarzania danych osobowych.

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji RODO w sektorze publicznym
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji RODO w sektorze publicznym

ZOBACZ OFERTĘ