Jak prawidłowo nagrywać i transmitować obrady jednostek samorządu terytorialnego

Posiedzenia kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów są jawne i dostępne. Z kolei posiedzenia kolegialnych organów pomocniczych tych podmiotów mogą być jawne i dostępne, o ile stanowią tak przepisy ustaw albo akty wydane na ich podstawie lub gdy organ pomocniczy tak postanowi. Realizując powyższy obowiązek, jednostki samorządu terytorialnego powinny jednocześnie przestrzegać przepisów o ochronie danych osobowych. Jak zatem pogodzić zadania wynikające z kilku aktów prawnych?

Informacja o monitoringu wizyjnym w regulaminie pracy – jak zapisać

PROBLEM W jaki sposób należy wskazać w regulaminie pracy danej jednostki informacje o stosowaniu przez podmiot monitoringu wizyjnego? Czy są jakieś przykładowe zapisy? 

Czynniki, które Prezes UODO bierze pod uwagę, wymierzając kary pieniężne

Prezes UODO może nałożyć administracyjną karę pieniężną za naruszenie ochrony danych w zależności od oceny okoliczności konkretnej sprawy. Poniższa lista kontrolna pozwoli sprawdzić, co ma wpływ na wysokość kary, jaką wymierza PUOD za naruszenie przepisów RODO.

Czy potrzebna jest umowa powierzenia do obsługi kadrowo-płacowej szkoły

PROBLEM W naszej szkole zlecono prowadzenie spraw kadrowo-płacowych placówki przez wyodrębnioną komórkę w urzędzie jednostki samorządu terytorialnego. Czy musimy zawrzeć umowę powierzenia przetwarzania danych?

Czy można powołać wspólnego inspektora ochrony danych według RODO i DODO

PROBLEM W naszej jednostce ADO przetwarza dane również w związku ze ściganiem czynów zabronionych podlegające tzw. DODO, czyli dyrektywie dotyczącej przetwarzania danych. Zarówno RODO, jak i DODO przewidują obowiązek wyznaczenie inspektora ochrony danych. Czy możemy zatem wyznaczyć wspólnego IOD?