Odbieranie danych do przelewu podawanych ustnie grozi naruszeniem ochrony danych
Jak wskazuje Prezes UODO, odbieranie zleceń przelewu w formie ustnej przez pracowników Poczty Polskiej od klientów może skutkować niedopuszczalnym ujawnieniem ich danych osobowych osobom trzecim (najczęściej innym osobom obecnym na poczcie). Dotyczy to także szczególnych kategorii danych osobowych np. o stanie zdrowia (wszak tytułem przelewu może być zapis „leczenie” czy „operacja”). Poza tym takie rozwiązanie ogranicza prywatność zarówno osoby dokonującej przelewu, jak i odbiorcy przelewu. Prezes UODO zauważyła także, że klientom Poczty Polskiej nie proponuje się alternatywnego rozwiązania.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji RODO w sektorze publicznym
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji RODO w sektorze publicznym