Czy zagubienie przesyłki to naruszenie z zakresu ochrony danych osobowych
Powoli ugruntowuje się pogląd, iż podmiot świadczący usługi pocztowe jest samodzielnym administratorem danych osobowych, zatem na jakość i prawidłowość świadczonych przez niego usług nadawca przesyłki nie ma wpływu. Gdyby przyjąć, że jest jednak inaczej, to należałoby się zastanowić nad sensem funkcjonowania aktualnych przepisów prawa pocztowego. Ponadto, czym miałaby się różnić relacja pomiędzy takim nadawcą i jego pracownikiem a nadawcą i operatorem pocztowym, skoro nad jednym i nad drugim nadawca miałby wykonywać czynności nadzorcze i tym samym brać odpowiedzialność prawną w równym stopniu za błędy jednego i drugiego w zakresie ochrony danych osobowych?
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji RODO w sektorze publicznym
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji RODO w sektorze publicznym