Troska o zdrowie kuratorów a zasada minimalizacji danych osobowych
PROBLEM Powiatowa stacja sanitarno-epidemiologiczna otrzymała pismo od sądu rejonowego w naszym mieście z wnioskiem o udostępnienie kuratorom służby sądowej wykazu adresów osób przebywających na kwarantannie lub izolacji. Wykaz miałby być aktualizowany cyklicznie. Podstawą prawną żądania przekazania powyższych danych był § 2 ust. 10 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii z 19 czerwca 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 1066). Z rozmowy z pracownikiem sądu dowiedziałem się, że wykaz adresów posłuży do usunięcia z grafiku czynności służbowych kuratorów sądowych osób przebywających na kwarantannie lub izolacji. Nie budzi moich wątpliwości ani podstawa prawna udostępnienia danych, ani rodzaj danych, a jedynie zakres. Pracownicy sądu chcieliby mieć całą, aktualną bazę adresów osób będących na kwarantannie lub izolacji naszego regionu (bez imion i nazwisk), aby mogli sprawdzać, do kogo mogą pójść załatwiać sprawy służbowe, bez naruszania kwarantanny domowej. Powyższy zakres żądania budzi mój sprzeciw, ponieważ są tam adresy osób (w większości), które nie mają do czynienia z kuratorem sądowym. Natomiast sam adres zamieszkania traktuję jako dane osobowe, ponieważ identyfikuje on osoby, które w miejscu zameldowania mieszkają samotnie.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji RODO w sektorze publicznym
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji RODO w sektorze publicznym